01 november 2017

Begroting 2018, Biomassaplein Vorst B, Lennisheuvel laat je horen (Column MooiBoxtel november 2017))

Begroting 2018

Vorige week stond de begroting voor 2018 op de agenda van de gemeenteraad.

De komende jaren staan ons nog grote uitdagingen te wachten, het is belangrijk dat daar goed op voorbereid wordt. Het CDA heeft daarom voor o.a. onderstaande punten gepleit.

Boxtel ontsluiten i.p.v. afsluiten

Een goede bereikbaarheid in Boxtel is cruciaal voor onze inwoners en ondernemers. Na het afsluiten van de dubbele spoorwegovergang zal de druk op bepaalde wegen nog meer toenemen. Er moet daarom vaart gemaakt worden met de benodigde maatregelen voor o.a. de noordelijke ontsluiting, Tongeren, oostelijke ontsluiting, de Noord-Zuidas, rotonde Boseind, Molenwijkseweg, Leenhoflaan etc. Er is dus werk aan de winkel!

Iedereen mag meedoen in Boxtel

Armoede en eenzaamheid nemen toe. Deze problemen moeten adequaat aangepakt worden. Het moet duidelijk zijn waar mensen terecht kunnen voor hulp. Ook moet er z.s.m. aan de slag gegaan worden met het levensfasebewust beleid en de concrete uitvoering hiervan.

Geen luchtkastelen, maar woningen

Er is veel behoefte aan woningen, met name geschikte woningen voor jongeren en senioren in de kernen. De afgelopen periode is geoogst en niet gezaaid. Het CDA vindt dat de zoektocht naar geschikte bouwlocaties voortvarend en daadkrachtig opgepakt moet worden. Dan pas kunnen we in de woningbehoefte voorzien.

Afschaffen betaald parkeren

Het CDA pleit al jarenlang voor het afschaffen van het betaald parkeren in het centrum. Dit zou goed zijn voor onze inwoners en ondernemers.

Werk aan de winkel

De afgelopen jaren zijn er veel visies gemaakt, maar wat is er nu daadwerkelijk gerealiseerd? Grote uitdagingen zoals woningbouw en infrastructuur zijn onvoldoende tot uitvoering gebracht.

Kortom, er is nog veel werk aan de winkel in de gemeente Boxtel. Er is actie en daadkracht nodig, maar we zien wel zichtbare verbetering. Het CDA heeft daarom ingestemd met deze begroting.

Biomassaplein Vorst B

Onlangs hebben we samen met andere politieke partijen een goed gesprek gehad met Stichting Rond Kerk en Orion. Een van de onderwerpen was de invulling van Vorst B en daarmee ook het Biomassaplein. Voor het CDA staat het belang van Lennisheuvel hier voorop. Daarom hebben we schriftelijke vragen gesteld aan het college over de mogelijke gevolgen voor Lennisheuvel en hoe de communicatie richting inwoners verloopt.

Vanavond (1 november) 19.00u bij Meneer Klaver: Lennisheuvel, laat je horen!

Na een goede brainstormsessie in Liempde, houden we vanavond (1 november) onze brainstormsessie voor inwoners en ondernemers van Lennisheuvel.

Praat en denk mee over de toekomst van Lennisheuvel: wat is goed, wat kan/moet beter?

Iedereen is welkom, vooral als je (g)een CDA-stemmer bent!

Dus..Lennisheuvel, laat je horen! Tot zo bij Meneer Klaver?!

Maandag 20 november 19:00 uur bij De Rots zijn alle Boxtelaren welkom!

Aanmelden kan via [email protected].

Hartelijke groeten,

Hélène van As, Vera Brouns en Kubra Atalay