21 april 2021

Schriftelijke vragen over evenementen

Op dit moment is vanwege de Coronacrisis onduidelijk wanneer het weer mogelijk is om evenementen te organiseren. Deze onzekerheid vormt voor veel organisatoren een obstakel in de voorbereiding van evenementen die hopelijk na de heropening van de samenleving weer zullen plaatsvinden. Het organiseren van een evenement kan veel tijd en werk kosten, zeker wanneer gewerkt wordt met allerlei apparatuur en veiligheidsplannen.
Daarom hebben we de volgende vragen ingediend bij het college:

1. Op welke manier gaat de gemeente momenteel om met vergunningsaanvragen voor evenementen voor later dit jaar (wanneer deze weer zijn toegestaan)?

2. Is het voor organisatoren mogelijk om bijvoorbeeld een zogeheten concept-aanvraag in te dienen, waarbij in een vroeg stadium de aanvraag in behandeling wordt genomen en wordt voorbereid op een concept-vergunning. Zodat wanneer evenementen weer zijn toegestaan het definitieve vergunningstraject snel en soepel wordt doorlopen en de vergunning snel verleend kan worden.

3. Verwacht u de komende tijd evenementen op Landgoed Velder? (I.v.m. de gelden voor Liempdse verenigingen)

4. Het lijkt nog ver weg, maar met name voor kermisexploitanten van belang om dat nu al te vragen. Heeft u al ideeën voor de kermis dit jaar? Met welke scenario’s werkt u?