30 november 2021

Vera Brouns stopt per januari ’22 als raadslid van de gemeente Boxtel

Persbericht: Vera Brouns-Wagenaars (CDA) stopt per januari ’22 als raadslid van de gemeente Boxtel

Na bijna 8 jaar in de gemeenteraad, waarvan de laatste 3 jaar als fractievoorzitter, stopt Vera Brouns-Wagenaars per 1 januari 2022 als raadslid van de gemeente Boxtel.
De reden voor haar vertrek is enerzijds omdat het raadslidmaatschap niet meer te combineren is met haar drukke privé- en werkomstandigheden en anderzijds omdat Vera Brouns-Wagenaars grote moeite heeft met het gevoerde beleid van dit college.

Fractievoorzitter Vera Brouns-Wagenaars: “Het huidige beleid is niet sociaal en in kan mij niet vinden in de wijze waarop door het gemeentebestuur omgegaan wordt met de belangen van inwoners. De combinatie met drukke privé- en werkomstandigheden hebben geleid tot deze moeilijke beslissing.”

CDA Boxtel-voorzitter Han Swinkels: “Namens de leden wil ik Vera enorm bedanken voor haar inzet in de CDA-fractie. Vanaf haar eerste dagen als raadslid en later als fractievoorzitter heeft Vera zich met hart en ziel ingezet voor o.a. een sociaal en financieel gezond Boxtel. Met respect voor haar besluit vinden wij het ontzettend jammer dat Vera haar constructieve bijdragen niet terugziet in het beleid voor alle inwoners van Boxtel.”

Vera Brouns-Wagenaars blijft actief voor het CDA Boxtel en zal de fractie na haar vertrek blijven ondersteunen.
Roel de Los Hoyos zal Vera Brouns-Wagenaars opvolgen als raadslid.
De komende maand wordt bekend wie haar zal opvolgen als fractievoorzitter.