10 juni 2021

Vragenhalfuurtje: Onderhoud openbare ruimte

Op 30 mei 2020 heeft een inwoner via de Fixi app melding gedaan bij de gemeente Boxtel over een stuk asfalt dat versleten is geraakt aan de Mijlstraat in Boxtel. Een stuk wegdek van 4 vierkante meter is behoorlijk versleten en er zijn veel gaten. In december 2020 (7 maanden na de melding) kwam er een reactie vanuit de gemeente. “Komend voorjaar worden deze stukken hersteld. Voor 2020 was jammer genoeg het geld op”.

Naar aanleiding van deze correspondentie en het nog steeds niet herstelde wegdek hebben wij als CDA de volgende vragen gesteld aan het college:

1. Klopt het dat “het geld” in 2020 op was voor zulke reparaties?
  2. Is meer dan een jaar tijd voor het vervangen van een paar vierkante meter asfalt de normale procedure binnen onze gemeente?
  3. Kunt u aangeven hoeveel reparaties en werkzaamheden er het afgelopen jaar ‘op de plank’ zijn blijven liggen?
  4. Hoe is het gemeentelijk budget voor dergelijke reparaties geregeld? Is er dit jaar weer een dreigend tekort?
  5. Wanneer staat de reparatie van dit stuk asfalt aan de Mijlstraat op de planning?