01 oktober 2017

Wat willen we de komende jaren voor onze gemeente bereiken, wat moet anders?

In maart volgend jaar zijn de gemeenteraadsverkiezingen. Dat lijkt misschien ver weg. Maar de voorbereidingen zijn al volop aan de gang. Op dit moment zijn we bezig met het schrijven van ons verkiezingsprogramma: wat willen we de komende jaren voor onze gemeente bereiken, wat moet anders?  In Boxtel, Liempde en Lennisheuvel worden daarvoor brainstormbijeenkomsten georganiseerd. De aftrap is woensdagavond 4 oktober  in Liempde. Iedereen is welkom, ook als u helemaal geen CDA-stemmer bent!

Han Swinkels  is voorzitter van het plaatselijke CDA-bestuur. “We willen ons verkiezingsprogramma niet van achter het bureau maken. Daarom komen we naar de u toe in de eigen, vertrouwde dorpskern. We nodigen iedereen uit te komen vertellen voor welke onderwerpen het CDA zich hard moet maken. Het worden creatieve brainstormsessies. Met een verrassende opzet, die hopelijk leidt tot veel inspiratie.”

Fractievoorzitter Hélène van As heeft hoge verwachtingen van de bijeenkomsten. “Voor ons als raadslid is het ontzettend belangrijk om te weten wat u belangrijk vindt. We spreken veel mensen maar willen graag ook van u horen wat u belangrijk vindt. Wat wilt u behouden, waar is behoefte aan, wat wilt u anders en wat zou volgens u nog beter ontwikkeld mogen worden en hoe? Wij gebruiken uw inbreng als basis voor ons verkiezingsprogramma en gaan ermee aan de slag. Laat daarom van u horen en kom meepraten.”

Aftrap in Liempde

De eerste bijeenkomst is op woensdagavond 4 oktober, in Het Hof in Liempde, en start om 19.00 uur. Heeft u ideeën of misschien wel een heel eigen kijk op iets dat Liempde raakt? Twijfel niet en kom meepraten! U kunt zich aanmelden via [email protected]. Binnenlopen mag natuurlijk ook!

De data van de andere bijeenkomsten zijn ook al bekend:

Lennisheuvel: woensdag 1 november bij Meneer Klaver

Boxtel: maandag  20 november in De Rots in Boxtel.

Komt u ook?