23 mei 2018

Etten-Leur krijgt een nieuw college

CDA. APB en VVD zijn eruit en gaan samen een nieuw college vormen in Etten-Leur. Namens het CDA zal Jan van Hal plaatsnemen in het college, namens het APB wordt dat Kees van Aert en de VVD schuift Martin van der Bijl naar voren.

Op hoofdlijnen wordt het de volgende portefeuilleverdeling:

APB, wethouder de heer C.F.A.M. van Aert: Openbaar gebied, verkeer en vervoer, water, afval, milieu onderwijs, sport en natuur

CDA, wethouder de heer J.P. van Hal (tot uiterlijk 1-1-2020): Ruimtelijke ontwikkeling, volkshuisvesting, cultuur, toerisme, recreatie, grondbedrijf, accommodaties, vastgoed en financiën

VVD, wethouder de heer M. van der Bijl: Economische zaken, sociaal domein en coördinerend wethouder wijkgericht werken

De heer Van Hal neemt uiterlijk 1-1-2020 afscheid. We kiezen ervoor om te starten met één ervaren wethouder. De redenen hiervoor zijn dat we kiezen voor drie wethouders, de andere twee wethouders nieuw zijn en ook onze burgemeester nog maar vijf maanden burgemeester van Etten-Leur is. Het CDA zal tijdig een voorstel voor de opvolging van de heer Van Hal aan de gemeenteraad voorleggen waarmee een soepele overdacht naar zijn opvolger gewaarborgd wordt.