22 april 2022

Raadsvergaderingen in april en mei 2022

Op de agenda staat de vaststelling van het bestemmingsplan Hoge Neerstraat 2. Het betreft hier een plan om 11 woningen te bouwen, waarvan drie starterswoningen. In de eerdere bespreking van de kaders en concept bestemmingsplan zijn verschillende zienswijzen ingediend door omwonenden. De CDA fractie heeft met name aandacht gevraagd voor de verkeerssituatie en inpassing van groen. Er zijn nog technische vragen gesteld over parkeren.
Voor vragen kun je contact opnemen met Marïette Nooijens die namens onze fractie dit agendapunt behandelt.

Tweede agendapunt betreft de vaststelling voor de ontwerpkaders van de uitbreiding van het distributiecentrum van de LIDL aan Zwarthoofd 5. Dit bestaande distributiecentrum is in 2001 gebouwd op Vosdonk. Vanuit de LIDL zijn plannen voorbereid om het bestaande centrum aan te passen naar de eisen van deze tijd en ook uit te breiden in noordelijke richting. Voor dat laatste is een wijziging van het bestemmingsplan nodig. In overleg met Provincie Noord Brabant, gemeente Halderberge en Waterschap is in principe deze uitbreiding mogelijk indien er aan een aantal voorwaarden wordt voldaan. Deze zijn nu opgenomen in de kaders. Vanuit de directe omgeving is kritiek geuit op deze plannen. Een aantal omwonenden heeft ingesproken op de Raad Luistert op 11 april jongstleden. Ronnie Buiks is aanspreekpunt voor dit voorstel.

Derde onderwerp dat ook in de Raad Luistert van 11 april is besproken, betreft de verklaring van geen bedenkingen op het plaatsen van een reclamemast op de A58. In 2020 heeft de raad een verklaring van geen bedenkingen afgegeven om op de plaats van de oude mast van REWIN een nieuwe reclamemast te plaatsen. Dit in navolging van afspraken in het raadsprogramma 2018-2022. Een reclamemast leidt voor de gemeente tot een extra bron van inkomsten. Tegen deze verklaring van geen bedenkingen is een zienswijze ingediend door Rijkswaterstaat. Ze hebben op basis van een interne richtlijn bezwaar tegen het plaatsen van een mast op die plaats en tevens op de wisselfrequentie. De gemeente en de beoogd exploitant van de reclamemast delen deze bezwaren niet. De raad moet hier uiteindelijk een besluit over nemen. Jürgen van Hulst behandelt dit onderwerp.

Verder staat nog op de agenda:
Startnotitie nieuw woon-/zorgcomplex Amarant aan Stationsstraat 35-37 (Mariëtte ism Kitty);
Voorstel om kaders en verkavelingsopzet voor tijdelijke woningen aan de Tamboerijn 9 vast te stellen (Jürgen ism Max);
Verordening Leerlingenvervoer (Marïëtte ism Claartje);
Verordening gegevensverstrekking basisregistratie personen (Jürgen);
Speelautomatenverordening 2022 (Ronnie ism Claartje)

Wilt u hierover meepraten en of denken? Neem contact op met de fractiesecretaris Kitty Hoevenberg via mail!