09 juli 2023

Ruim een jaar op weg

We zijn ruim een jaar op weg. De tweede perspectiefnota ligt alweer klaar om te bespreken. Onze nieuwe positie als oppositiepartij was even wennen, maar onze inzet is dezelfde gebleven. We richten ons op samenwerking want alleen dan kun je de beste dingen bereiken.

Veiligheid

Een mooi voorbeeld is de uitbreiding van de Boa’s. In 2021 diende het CDA een motie in met het voorstel om het aantal Boa’s binnen de ABG-gemeenten van 4 naar 6 te brengen. De VVD vond dit ook een goed plan en sloot zich bij onze motie aan. De burgemeester beloofde onderzoek te doen naar kwaliteit en kwantiteit met als resultaat dat de formatie dit jaar is uitgebreid.

Onderwijshuisvesting

Een andere motie die we al in 2020 hadden ingediend betreft de uitbreiding van de Prinsenbosschool op het AZC. We vonden dat er een structurele oplossing moest komen voor het te kleine schoolgebouw. De noodlokalen waren niet geschikt voor de lange termijn en waren slechts een tijdelijke oplossing. En nu ligt er op 6 juli een raadsvoorstel waardoor de school duurzaam kan worden uitgebreid. Goed nieuws voor kinderen en leerkrachten!

Participatie

De Groeituin is dit jaar verhuisd naar Siertuin D‘n Overkaent in Gilze. Het CDA vindt het belangrijk dat in de Groeituin mensen met afstand tot de arbeidsmarkt in hun eigen tempo een stapje verder kunnen zetten. Op 11 mei mochten we getuige zijn van de feestelijke heropening door enthousiaste medewerkers. Het CDA vindt het belangrijk dat dit initiatief op deze nieuwe plek wordt voortgezet door onze gemeente.

Verenigingen

Het CDA zet zich onverminderd in voor verenigingen. We hebben ons bijvoorbeeld hard gemaakt voor de verbouwing van de Zwerfkei, het clubgebouw van Scouting Rijen. Ze hebben bewezen een wezenlijke bijdrage te leveren aan het welzijn van onze jeugd en we zijn blij dat het college met een voorstel naar de raad komt om de verbouwing mogelijk te maken.

Dit is slechts een kleine greep uit ons verkiezingsprogramma 2022-2026, via diverse artikelen proberen we iedere week een aspect te belichten waar wij ons als CDA-fractie voor in willen zetten. Ons motto is en blijft ‘Samen Sterker’.

Een berichtje sturen kan naar [email protected] of [email protected]