03 januari 2023

We gaan weer vol energie aan de slag!

Allereerst wensen wij iedereen een gelukkig 2023 toe. Hopelijk wordt dit een jaar waarin vrede voor de Oekraïne terugkeert, families worden herenigd en de wederopbouw van het land mogelijk wordt.

Volgende week beginnen de scholen weer en kan ook onze fractie vol nieuwe energie aan de slag. Wat kunt u van het CDA verwachten? We willen ook dit jaar volop inzetten op samenwerking. Samen met u kunnen we onderwerpen op de politieke agenda zetten. Wij gaan graag met elkaar in gesprek. Naast onze fractievergaderingen waar een ieder welkom is komen we ook graag naar u toe.

Burgerinitiatief

Inwoners en organisaties kunnen ook zelf met een burgerinitiatief komen. Vorig jaar is dat twee keer gebeurd. De eerste ging over AED dekking in het buitengebied en het tweede initiatief ging over de uitbreiding van de Groeituin. Het betekent niet dat een initiatief altijd volledig wordt overgenomen. De raad gaat erover in debat, het college geeft een reactie en uiteindelijk worden alle belangen afgewogen om tot een zo goed mogelijk besluit te komen. De initiatiefnemers worden altijd in de gelegenheid gesteld om hun initiatief toe te lichten en om te reageren. Het gaat er uiteindelijk om dat het resultaat leidt tot een mooiere en sterkere gemeente voor onze inwoners en daar zal het CDA ook een burgerinitiatief op beoordelen.

Plannen en onderzoeken

Het CDA is benieuwd wat de diverse plannen die bij de begroting in november zijn aangekondigd en de onderzoeken die het college laat uitvoeren gaan opleveren. Armoedeonderzoek, onderzoek afvalinzameling en het opstellen van een groenvisie zijn  een paar voorbeelden die in 2023 duidelijkheid moeten geven op diverse beleidsterreinen. Het CDA vindt het belangrijk dat niet alleen de uitkomsten van onderzoeken en plannen worden meegenomen maar dat ook het college met een duidelijke visie komt. Ook de mening van inwoners en de raad is op al deze punten van belang om juiste afwegingen te maken en besluiten te nemen. Wilt u met ons in gesprek? Het CDA hoort graag van u of komt naar u toe. Neem gerust contact op met onze fractie via j.frankemolle@cdagilzerijen of [email protected]