31 januari 2021

Nieuwe Beekse coalitie

HOI WERKT, VVD EN CDA SAMEN VERDER IN NIEUWE BEEKSE COALITIE

HOI Werkt, VVD en CDA hebben zaterdag uitgesproken dat zij samen verder willen als nieuwe coalitie. Dit besluit viel nadat de Gemeenschapslijst had aangeven dat deze partij niet verder wil met de raadsbrede samenwerking die de vier partijen in 2018 zijn aangegaan. Na de verkiezingen gingen de vier partijen aan de slag met een raadsbreed akkoord en een college van drie wethouders die niet zijn gebonden aan een partij.

HOI Werkt, VVD en CDA voelen de gezamenlijke verantwoordelijkheid om de ambities uit het raadsbrede akkoord waar te maken. Het besluit van de Gemeenschapslijst heeft dan ook geen gevolgen voor het college. De drie wethouders gaan verder met de uitvoering van het raadsprogramma, waarmee ze al een heel eind op weg zijn. Ook willen de drie partijen de inwoners blijven betrekken bij de voorstellen en beleid zoals deze raadsperiode steeds is gebeurd. De drie partijen vinden het jammer dat de Gemeenschapslijst niet langer wil deelnemen aan de raadsbrede samenwerking, maar respecteren deze keuze.