20 februari 2024

Bezoek aan de Stichting KIOSK in het Julianapark

Op zaterdag 17 februari heeft de fractie van het CDA een bezoek gebracht aan de initiatiefnemers achter het burgerproject KIOSK Julianapark. Dit project is gericht op het opzetten van een kiosk in het Julianapark, met als doel deze te openen op vrijdag 5 juli, gelijktijdig met het begin van het evenement Fabriek Magnifique. De stichting achter de kiosk is van plan om de exploitatie ervan op een professionele manier aan te pakken. Opvallend is dat het hele project wordt gefinancierd met privégelden.

Een bijzonder punt is dat de stichting "Deken van Miert penning" de kiosk heeft uitgekozen als hun goede doel voor dit jaar. De opbrengsten hiervan zullen waarschijnlijk gebruikt worden om de kiosk te onderhouden en te exploiteren. Het project kenmerkt zich ook door de actieve betrokkenheid van de lokale gemeenschap. Zo wordt er in samenwerking met de Bernadette school een toiletblok opgezet dat zowel door de school als de kiosk gebruikt kan worden.

De CDA-fractie is erg te spreken over het project. Ze zijn vooral onder de indruk van het enthousiasme van het bestuur van de Stichting Kiosk Julianapark, het ontwerp van de kiosk, en de voortgang van het project, die mede dankzij een goede samenwerking met de gemeente en de lokale gemeenschap tot stand komt.