23 april 2023

Werkgroep Vlagheide krijgt startsignaal.

Onlangs heeft de gemeenteraad ingestemd met de visie Vlagheideberg en bijbehorend schetsontwerp.
CDA Meierijstad wil dat de betrokkenen die als projectgroep al jaren aan het ontwikkelen zijn nu de doorgang krijgen om daadwerkelijk een concreet plan neer te zetten.

Alle raadsleden kregen een visie ter inzage met daarin een heleboel opties en mogelijkheden, zoals een natuurpoort met horeca, parkeerplaatsen, recreatiemogelijkheden en een zonnepark. Veel opties om een mening over te hebben. Zoveel vragen en jazeker, CDA heeft hier een mening over, heeft ook wel in gedachten hoe het er uit zou mogen gaan zien. Maar wij zitten niet in de projectgroep en horen niet in de projectgroep. Dat zijn de mensen die na al die jaren zoveel kennis hebben opgedaan, omdat zij dicht bij de Vlagheide zijn opgegroeid, of omdat ze zich betrokken voelen.

Natuur en Recreatie. Wij hebben er vertrouwen in dat zij de juiste combinatie vinden om mensen te kunnen laten genieten van de mooie Vlagheideberg en haar omgeving, zonder dat de natuur daarin beperkt wordt. We willen niet nu al ‘Nee’ roepen en deze groep mensen geen opties meer meegeven om überhaupt over te kunnen praten. Ze hebben ook geen carte blanche, want uiteindelijk komt er een uitgewerkt plan terug naar de raad. Maar dan wel nadat de projectgroep de kans heeft gekregen hun plan te presenteren.

We kijken dan ook uit naar een mooi uitgewerkt plan waar CDA-Meierijstad mogelijk mee akkoord kan gaan, zodat er op De Vlagheide gefietst, gewandeld en een kop koffie gedronken kan worden.