07 maart 2018

De Eindhovensedijk, feiten en fabels

Over de Eindhovensedijk en de Groene Corridor doen steeds meer fabels de ronde. Daarom hierbij de feiten:

• De Eindhovensedijk is én blijft vanaf Oirschot open voor doorgaand autoverkeer.

• Er is én blijft naast de A58 een alternatieve route naar Eindhoven

• Er verandert wel wat: de Oirschotsedijk tussen Beatrixkanaal en A.Fokkerweg wordt afgesloten voor autoverkeer door de gemeente Eindhoven. Daar staat tegenover dat er nieuwe verbindingswegen komen over Westfields/GDC Acht en de Spottersweg. De afsluiting op Eindhovense grond vindt pas plaats nádat er een nieuw alternatief is via Westfields/GDC.

Het CDA heeft ten tijde van de besluitvorming over dit onderwerp opgetrokken met onze collega's van CDA Eindhoven. Een motie om het gedeelte van de Oirschotsedijk op Eindhovens grondgebied open te houden voor autoverkeer heeft het helaas niet gehaald in de raad van Eindhoven. Wel hebben we weten te bereiken dat de afsluiting op Eindhovens grondgebied pas plaatsvindt nádat het alternatief (via Wesfields/GDC) gereed is.

We kunnen ons heel goed voorstellen dat dit onderwerp toch vragen bij u oproept.
A.s. vrijdag 9 maart vanaf 21.00 zijn wij met alle kandidaten bijeen in Café 't Vrijthof te Oirschot.
Loop eens binnen en wij geven u graag tekst en uitleg.