16 maart 2019

"Het dorp is weer tot leven gewekt"

In het Eindhovens Dagblad van vandaag een mooi artikel over noodzaak van woningbouw in kleine kernen en de effecten daarvan op de leefbaarheid.

Onder leiding van onze wethouder Piet Machielsen is hier sinds 2010 een inhaalslag gemaakt en de effecten daarvan beginnen nu zichtbaar te worden. De voetbalclub heeft nu een damesteam, de basisschool heeft weer alle lokalen in gebruik en het is vaker druk in de lokale kroeg. CDA Oirschot is hier trots op! Het bewijs waarom wij al jaren inzetten op woningbouw voor alle doelgroepen in álle kernen.

En er staan weer nieuwe plannen op stapel. Uitgangspunt daarbij is wederom bouwen voor alle doelgroepen in alle kernen. En daar hebben we de provincie bij nodig!

Wethouder Piet Machielsen: "Bouwen voor álle doelgroepen in álle kernen. Daarmee heeft de uitstroom van jeugd plaatsgemaakt voor instroom. Essentieel voor de leefbaarheid!"

Lees hier het hele artikel.