22 maart 2017

Geen Puin en Tuin….

Teleurgesteld is de CDA fractie...

Teleurgesteld dat het voorstel voor het openstellen van de gemeentewerf voor de inzameling van Puin en Tuin geen raadsmeerderheid heeft gekregen.

Teleurgesteld dat er een tuinkorven-motie is ingediend die een probleem oplost dat er helemaal niet is.

Teleurgesteld dat we naar Veldhoven moeten voor alle puin…

Eind 2015 heeft de gemeenteraad een motie 'Heropening milieustraat in Waalre' ingediend. Hierin vroegen we college om de haalbaarheid van een milieustraat op de gemeentewerf te onderzoeken. Nu moet je naar Oerle rijden met je puin. Dit vinden wij een grote afstand. Het voorstel Puin en Tuin geeft een betaalbare oplossing om van je tuinafval en van je puin af te komen. Gewoon in onze eigen gemeente. Op de gemeentewerf waar ook de afvalfiets zijn lading achterlaat.

Is dit nodig?
Ja! Op de werf zouden we sloop- en tuinafval kunnen inleveren. Dus ook het tuinhek, het dakleer, bakstenen, de schutting die je weg doet. Allemaal afval waar je niet voor naar Oerle hoeft. En afval dat niet thuishoort in de grijze container.

Tuinkorven
De tuinkorven blijven staan. De tuinkorven staan er gedurende het ‘tuinier-seizoen’. De tuinkorven blijven 24 uur toegankelijk, worden regelmatig geleegd en als je gedurende de week merkt dat hij vol zit, is een telefoontje naar de gemeente voldoende om hem een keertje extra leeg te laten maken. De motie tuinkorven vinden wij dus overbodig en steunen wij niet.

En voor puin moeten we helaas de 15 km enkele reis naar Veldhoven blijven maken.
De CDA-fractie is teleurgesteld en vindt dit een gemiste kans.