28 december 2021

Raad vraagt om aanleg van onverhard wandelpad tussen bomen en sloot aan de zuidzijde van de Bekslaan

Enige tijd geleden stelde duocommissielid Harold Koster (PvdA) tijdens een vergadering van de commissie Grondgebied de vraag over de mogelijke aanleg van een onverhard wandelpad tussen bomen en sloot aan de zuidzijde van de Bekslaan tussen de rotonde met de Vogelenzangseweg en de Tweede Doodweg.

In een brief antwoordde het College van B&W naar aanleiding van dit verzoek geen mogelijkheden te zien in aanleg van een onverhard wandelpad langs de Bekslaan richting Tweede Doodweg. De gemeente stelt dat er te weinig ruimte is voor wandelpaden aan weerszijden van de weg zonder kappen van groen en aantasting van de natuur en geeft aan dat hier sprake is van particulier eigendom.

Met dit antwoord nam de PvdA geen genoegen en ze besloten een motie in te dienen tijdens de raad van 16 december jl.

CDA en GroenLinks lieten weten graag mede-indiener te willen zijn.

In deze motie werd het College gevraagd  alles in het werk te stellen om de aanleg van een onverhard wandelpad tussen bomen en sloot aan de zuidzijde van de Bekslaan tussen rotonde met de Vogelenzangseweg en de Tweede Doodweg mogelijk te maken. Er is immers wel degelijk voldoende ruimte om dit te realiseren zonder het kappen van bomen en struiken.

De motie werd met 10 stemmen voor en 7 stemmen tegen aangenomen. De tekst kunt u lezen via de volgende LINK

André Burger