21 maart 2018

CDA de grootste in peilingen

“Het CDA maakt het verschil!”, is het geluid van een inwoner op de dag voor de verkiezingen. In de gemeenteraad is het CDA de verbindende partij. Een partij waar het niet gaat om tegenwerken, maar om meewerken. “Met het CDA kom je verder.”

Democratie is goed. Belangrijk zelfs. Maar versplintering en verdeeldheid is funest. Het gaat om de grens tussen wat goed en gezond is enerzijds of verdeeld en onbestuurbaar maakt anderzijds. Harmen Krul, lijsttrekker CDA: “Een gemeenteraad met 15 partijen is verschrikkelijk. Meer partijen vergroot de verdeeldheid. Verdeeldheid zorgt voor onrust. Onrust veroorzaakt versplintering. Versplintering zorgt voor een nog slechtere bestuurbaarheid van onze gemeente. Dat moet anders.” De jongste lijsttrekker van Nederland is blij met de meest recente prognoses.

“Het is tijd voor verandering. Tijd voor een positief geluid. Protestpartijen praten over alles wat slecht is in Den Helder. Dat helpt ons niet. We moeten luisteren naar elkaar, samenwerken en nadenken over oplossingen”, aldus Krul, die vreest voor de negativiteit van een PVV, Gemeentebelangen en Helder Onafhankelijk. Deze partijen maken de stad kapot.

Het CDA hoopt dat inwoners kiezen voor een partij die de stad weer bestuurbaar maakt. Inwoners verdienen een sterke gemeenteraad die mét inwoners praat en niet óver de inwoner. Het CDA kijkt uit naar de verkiezingsuitslag!