06 maart 2023

Marnix van Rij, Tom Berendsen en Dennis Heijnen in Den Helder

We kunnen terug kijken op een geslaagd werkbezoek van staatssecretaris Marnix van Rij, Europarlementariër Tom Berendsen en lijsttrekker CDA Noord-Holland Dennis Heijnen. Regio Noordkop heeft over het bezoek aan het FUNdament in Den Helder een mooi verslag geschreven, zie de link onderaan dit bericht.

Na dit bezoek hebben wij een bezoek gebracht aan het Blue Port Centre (Visafslag) en Port of Den Helder. Daar hebben we stilgestaan bij de gevolgen van de sluiting van de Visafslag en de toekomst van de visserij in Nederland.

Verder hebben Pim Visser (Blue Port Centre) en Kees Turnhout (Port of Den Helder) de aanwezigen enthousiast meegenomen in de ontwikkelingen van de haven. Welke kansen en uitdagingen liggen daar voor Den Helder.

Eén van de aanwezigen wees ons erop dat de haven van Den Helder maar in één of twee verkiezingsprogramma’s van de diverse provinciale partijen terugkomt. Gelukkig staat onze haven wel opgenomen in het verkiezingsprogramma van CDA Noord-Holland:

De haven van Den Helder gaat in de toekomst een belangrijke rol spelen in de energietransitie. Waar nodig ondersteunt en faciliteert de provincie de gemeente hierbij.

Bedankt voor de organisatie Jane Lobles #9

CDA staatssecretaris Van Rij op bezoek in Den Helder (video) - Regio Noordkop