Jasper John

Leeftijd: 24

Woonplaats: Heerhugowaard

Eerst doen wat moet.

Ik ben opgegroeid met het idee dat je hier alles kunt bereiken als je maar keihard werkt. De huidige realiteit is echter anders en dat kan niet langer zo. De politiek zal echte antwoorden moeten vinden op de grote problemen van vandaag. Geen oplossingen in de waan van de dag, maar oplossingen die echt bijdragen en ook op de lange termijn houdbaar zijn voor alle inwoners en bedrijven.

Dit vraagt om een gemeente die werkt aan de grote maatschappelijke opgaven, maar ook oog heeft voor de kleine problemen van elke inwoner. Een gemeente waar je misschien niet altijd je gelijk vindt, maar waar je je alijtd gehoord voelt. Een gemeente die samenwerkt met bedrijven en inwoners om tot oplossingen te komen voor elke opvage. Maar bovenal een gemeente waar vertrouwen weer het uitgangspunt is en fouten maken mag.

De nieuwe gemeente Dijk en Waard moet eerst doen wat moet. Dit betekent dat we zorgen dat we de basis op orde hebben en werken aan de grote maatschappelijke problemen van vandaag. Hierbij moet de prioriteit liggen op de woningnood, een haalbare klimaataanpak en een bereikbare gemeente die naast de inwoners staat.