20 september 2021

CDA fractie bezoekt Hocras Terrein met buurtbewoners voor bouw nieuwe school

De fractie van het CDA was zaterdag op bezoek bij de bewoners die wonen in de omgeving van het Hocrasterrein aan de Franse Kampweg te Bussum.

Op een prachtige zonnige dag werden wij ontvangen door de heren Kolijn van Beurden en Willem Ferwerda. Aan ons werd uitgelegd de bedreigingen en kansen voor de ontwikkeling van het Hocras terrein gelegen tussen het natuurgebied Kruisbergen en Bantam. De bewoners denken aan de unieke eigenschap die dit gebied kan bieden aan de naastgelegen natuurgebieden. Zij vinden dat de ontwikkelingen met de bouw van een school en woningen in samenhang moet zijn met de kansen voor natuur behoud. Wij hebben de bewoners enkele tips gegeven om hun zienswijze beter bekend te maken zodat wij als raadsleden een verstandige keuze kunnen maken hoe dit unieke gebied te ontwikkelen.