04 november 2023

CDA-raadslid bezoekt dierenasiel en -ambulance Crailo

Marion van Roden heeft een bezoek gebracht aan dierenasiel Crailo. Samen met raadsleden van de regio gooi en Vechtstreek werd zij ontvangen door ongelooflijke enthousiaste mensen. "Na een korte rondleiding in het donker kregen een presentatie te zien in het clubhuis van de naastgelegen golfclub Spandersbosch. Met de plannen voor een nieuw te bouwen asiel en waar ook de ambulance gestationeerd gaat worden. Dit is hoog nodig omdat het huidige kantoor en de ontvangstruimte van ellende aan elkaar hangt en het vreselijk koud is voor het personeel en de vele vrijwilligers. Dat is volgens de Vereniging Dierenasiel Crailo niet meer te doen. De dieren die hier worden opgenomen zijn vaak schrijnende gevallen. Hoe mooi is het om te zien hoe deze mensen in de meeste gevallen de dieren weer opknappen. Helaas is het in de huidige accommodatie niet mogelijk om alle dieren op te vangen door plaatsgebrek en slechte staat van de accommodatie. Daarom worden er soms dieren overgebracht naar Ede of Soest en dit is geen wenselijke situatie, zeker niet als mensen uit Gooise Meren daar heen moeten omdat bijvoorbeeld hun hond is weggelopen".

Het CDA staat zeer positief tegenover de plannen om deze nieuwbouw te verwezenlijken.

Op de foto zijn hokken te zien waarin katten met bijvoorbeeld diabetes worden opgevangen. Helaas kunnen deze katten moeilijk uitgeplaatst worden; ook omdat de ziekte veel kost onder andere vanwege de benodigde medicijnen.