16 mei 2021

Creatieve oplossingen voor Jan Ter Gouw in onderhandelcursus CDA

Afgelopen donderdag organiseerde het CDA in Gooise Meren een online onderhandelcursus, waarbij de nieuwbouw op het Jan Ter Gouw veldje als case behandeld werd. Elke deelnemer had een rol; de buurtbewoners, de projectontwikkelaar en de gemeente en ze hadden(net als in het echt) andere belangen. Trainer Robin Claushuis: “Wat gaaf was om te zien dat in de verschillende groepjes er nieuwe ideeën ontstonden, over bijvoorbeeld spelen of parkeren. Dat varieerde van een deel auto(waardoor er minder parkeerplaatsen nodig zouden zijn) tot een speelplaats op het dak”.

Het rollenspel rondom nieuwbouw op de Jan Ter Gouw was een van de oefeningen die de deelnemers beter moesten maken in onderhandelen. Carolin Rother: “In mijn werk onderhandel ik veel, maar nu konden we echt onze creativiteit kwijt in de rollenspellen, we hebben veel gelachen.”

Het CDA gaat door met het doen van deze trainingen, zo organiseren wij op dinsdag 22 juni een gratis debat training in de Kazerne in Muiden. Aanmelden kan via https://forms.gle/8LAaF1cK5vFtxGGu7