03 juni 2021

Vlietlaan; CDA probeert zo goed mogelijk bij te sturen

Wethouder Schimmel kiest weg met minste weerstand.

De inrichting van de Vlietlaan in Bussum heeft voor hoofdbrekens gezorgd bij wethouder Schimmel.

Je hebt zowel ondernemers (bijvoorbeeld horeca) die een groot terras willen en meer een boulevard en 1 richtingsverkeer en ondernemers uit het centrum die graag een 2 richting verkeer weg willen zodat je makkelijk het centrum kan inrijden. Als oppositie partij zagen wij het misgaan en doe je je best een toekomstbestendige Vlietlaan neer te zetten

De motie van Jos de Lange voor het behoud van de bomen aan de Vlietlaan wordt uitgevoerd. Bomen worden in het nieuwe ontwerp verplaatst of blijven behouden. Ook blijft de Vlietlaan een tweerichtings toegangsweg mede ingegeven door de strategische stemming van de CDA fractie over de ingediende motie hierover.

Met de overige aanpassingen is het totaalbeeld dat de Vlietlaan een bestendige toekomst tegemoet gaat. Het Centrum van Bussum blijft goed bereikbaar ondanks het inleveren van parkeerplaatsen.

Jos de Lange