20 januari 2024

Steun uit Gooise Meren voor Bert Sonneveld: van Bussum naar Brussel

Het CDA Gooise Meren steunt Bert Sonneveld in zijn ambitie om Europarlementariër te worden. Van Bussum naar Brussel.

Tijdens de Algemene Ledenvergadering van het CDA Gooise Meren heeft de vergadering de kandidatuur van Bert Sonneveld gesteund. Bert is kandidaat op de lijst van het CDA voor de verkiezingen op 6 juni 2024 van een nieuw Europees Parlement. En Bert is zeer bekend met de afdeling; want voorzitter.

In zijn bedankwoord ging Sonneveld in op drie aspecten: het verkiezingsprogramma, de campagne en wat hij als Europarlementariër wil doen.

Programma
Het verkiezingsprogramma van het CDA Europa is onder voorzitterschap van Daan Versteeg tot stand gekomen. En gaat in op twee zaken: samen in de EU doen wat we samen beter kunnen doen. "Door de buitengrenzen beter te bewaken en om de kans op asiel  meteen in te schatten - en naar te handelen - kunnen we de migratie in Nederland echt van dienst zijn", gaf Sonneveld aan. "Samenwerken op defensiegebied en zelfvoorzienend te worden voor essentiële goederen zorgt dat Europa het beter maakt voor Nederlanders".

Campagne
Bert wil zijn campagne "van en samen met de mensen om hem heen zijn en doen". Hij gaat voor de voorkeursdrempel en heeft dus 23.000 stemmen of meer nodig. "Dat gaan we stap voor stap en dus stem voor stem doen. En één moet de eerste zijn. Dus: geef jij op 6 juni 2024 jouw stem aan mij? En wil je mijn berichten delen via Whatsapp, LinkedIn en andere social media platforms. Alvast bedankt!

Europarlementariër
Als Bert is gekozen dan zal hij zich richten op inhoud en contact. Hij wil "luisteren en uitleggen". "Veel wetten en regels komen uit 'Brussel'. Laten we daarom goed uitleggen wat daar gebeurt; en vooral ook wat er gaat gebeuren. Maar niet voordat er goed geluisterd wordt naar wat belangrijk voor ons is".