18 november 2020

ÉÉN DIJK & WAARD, ÉÉN CDA

Het is u vast niet ontgaan dat de gemeentes Langedijk en Heerhugowaard hebben voorgenomen om te gaan fuseren. Diverse processen zijn hieraan vooraf gegaan en er zullen nog vele volgen. Processen waarin het CDA richting de gemeentelijke verkiezingen kansen ziet. De eerste belangrijke stap in dit proces is het samenvoegen van de besturen van Langedijk en Heerhugowaard, zodat zij zich als één kunnen richten op de Gemeenteraadsverkiezingen in november 2021. De gemeenten zullen dan per januari 2022 als gemeente Dijk en Waard verder gaan. Uiteraard onder voorbehoud dat de voorgenomen fusie door de Tweede Kamer goedgekeurd wordt. Er is inmiddels al aangegeven dat het formele besluit hiervoor voor het kerstreces van dit jaar zal plaatsvinden.

Wij zijn dan ook ontzettend trots om te melden dat deze eerste belangrijke stap afgelopen week is gezet. De twee afdelingen zijn samengegaan, met een nieuw, fris en energiek bestuur. Op donderdag 12 november jl. hebben de CDA leden van beide gemeentes unaniem het vertrouwen gegeven aan Gido Schouten (voorzitter), Katinka John (secretaris), Frank Zutt (penningmeester), Willemien Koning (algemeen bestuurslid), Jur Stam (algemeen bestuurslid) en Nel Nooter (algemeen bestuurslid).

Gido Schouten: ‘’Het is een fantastische club mensen. Kijk alleen al naar de verdeling man-vrouw, en jong-oud. De afgelopen tijd heb ik iedereen kunnen spreken en hier zit zo veel potentie en frisse energie in. Iets wat wij als CDA Dijk en Waard heel goed kunnen gebruiken richting de verkiezingen in november 2021. Wij hebben er zin in en jullie gaan nog veel van ons horen!’’

Het nieuwe bestuur wil graag het overgangsbestuur onder leiding van Caroline van Kleef bedanken voor het proces tot samenvoeging van de twee afdelingen en het samenstellen van het bestuur.

Wij wensen het nieuwe bestuur veel steun en succes toe!