07 november 2022

Bouwplannen voormalig schoolterrein Het Veer Avenhorn

Het college van burgemeester en wethouders heeft een stedenbouwkundig plan laten zien voor woningbouw op de locatie van de voormalige scholen aan Het Veer in Avenhorn. Die plannen zijn ook eerder tijdens een informatieavond voor omwonenden en andere geïnteresseerden gedeeld. CDA Koggenland vindt het een mooi plan met 44 woningen waarvan meer dan 60% goedkope koop of goedkope huur. En daar is behoefte aan.

Tijdens de raadsvergadering hebben de andere partijen (VVD, GBK, PvdA/GL en D'66) een motie ingediend waarmee het college wordt gevraagd meer woningen in het plan toe te voegen waardoor het plan verdicht wordt. CDA Koggenland heeft geen behoefte aan zo'n onderzoek omdat wij het huidige plan mooi evenwichtig vinden wat betreft de kwaliteit van het plan en de hoeveelheid woningen. Veel groen, open, natuurlijk en volop ruimte voor kinderen om te spelen. Wat voor ons ook zwaar weegt is dat dit plan al met omwonenden is besproken en dat verdere verdichting niet netjes is richting de buurt die nu rekent op maximaal 44 woningen.

CDA Koggenland hoopt dat er snel gebouwd gaat worden op deze locatie maar voor het zover is zal er nog wel een bestemmingsplan procedure worden gevoerd.

Johan Ursem
CDA raadslid Koggenland