05 juli 2021

LED-verlichting sportvelden alle clubs

CDA Koggenland is positief over het voorstel van het burgemeester en wethouders om de traditionele sportveldverlichting te vervangen door LED-verlichting. Daarmee wordt veel energie bespaard, veel minder CO2 uitgestoten, krijgen de sporters beter zicht op het veld waarop zij sporten en nemen de energiekosten voor de verenigingen fors af. Alleen maar winnaars dus.

Het viel CDA Koggenland op dat voetbalvereniging Victoria-O voor het wedstrijdveld 4 LED armaturen minder zou krijgen dan de andere grote voetbalverenigingen binnen Koggenland (8 armaturen in plaats van 12). CDA Koggenland heeft zijn verbazing daarover uitgesproken richting de wethouder. Daarop heeft de wethouder toegezegd de voetbalverenigingen gelijk te zullen behandelen, dus ook voor Victoria-O 12 armaturen.

CDA Koggenland spreekt de wens en verwachting uit dat van onze Koggenlandse sportievelingen veel plezier zullen beleven aan de nieuwe LED-verlichting. CDA Koggenland spreekt ook waardering uit voor de Sportraad Koggenland die op dit dossier veel voorbereidend werk hebben verricht.

Johan Ursem