03 februari 2020

Weglopen of meepraten

Tijdens de raadsvergadering van 3 februari ontbraken de fracties van GBK en GroenLinks/PvdA omdat zij van mening zijn onvoldoende gehoord te worden binnen de gemeenteraad. Het CDA betreurt die opstelling. Weglopen is zelden een goed antwoord om duiding te geven aan onvrede, of die onvrede nu terecht is of niet. Het CDA vindt het belangrijk dat alle partijen binnen de gemeenteraad hun standpunten kunnen verwoorden. In de agendacommissie maken de fractievoorzitters afspraken over het tijdstip waarop de verschillende onderwerpen worden geagendeerd. Dat kan betekenen dat een onderwerp niet altijd direct in een volgende raadsvergadering aan de orde komt omdat het soms verstandiger is het onderwerp te beschouwen binnen een breder perspectief. Het CDA hoopt dat de GBK en GroenLinks/PvdA weer snel deel zullen nemen aan de beraadslagingen van de gemeenteraad. Daar hebben hun kiezers immers recht op.