17 februari 2015

Arie Schouten aan het woord

In de afgelopen periode hebben we te maken gehad met dossiers uit gemeenten van vóór de herindeling. Nu is het tijd om vooruit te kijken en de grote lijnen uit te zetten waarbij we de details niet uit het oog verliezen. Wand daaro worden we aangesproken en als volksvertegenwoordiger kun je dat inbrengen om beleid te verbeteren.

Op dit moment is de renovatie van de Markerwaardweg en de Dijksweg aan de orde. Het CDA heeft nogmaals er op aangedrongen om tegelijkertijd de parallelweg aan te leggen langs de Markerwaardweg vanaf rotonde Almereweg richting Dijksweg, zodat veel landbouwverkeer niet meer door Medemblik hoeft te rijden en vooral niet meer door de kern Opperdoes. Tevens pleiten we ervoor om de werkzaamheden te combineren met de aanleg van een fietstunneltje aan het Zwarte ad. We zullen het college op alle mogelijke manier steunen om dit met de provincie voor elkaar te krijgen.

Ook het onderhoud van het openbaar groen is nogal eens een punt van discussie. CDA vindt dat er op een efficiënte manier een acceptabel onderhoudsniveau te realiseren moet zijn. Komen er nog steeds signalen dat het onderhoud onvoldoende is, dan zal het CDA met een bespreeknotitie komen.

De komende tijd zal er veel aandacht besteed worden aan de provinciale verkiezingen. Een goed provinciaal bestuur is van belang. Denk hierbij aan onder meer openbaar vervoer, de wegen die ik al eerder noemde in deze column en stimulering van de economie. Het CDA komt met een eventwichtige lijst kandidaten uit elke regio. Voor ons gebied staan Heleen Keur op plek 3 en Theo van Eijk op 4.

Arie Schouten