02 september 2021

Column Ed: wieg

De vakantie loopt op zijn eind. Het is best een mooie zomer geweest die voorbij gevlogen is met veel mooie sport op tv. Tijd om weer aan de slag te gaan. Qua politiek gaan we een moeilijk najaar tegemoet en zullen we wederom moeilijke en ingrijpende keuzes moeten maken. Vanaf januari schakelen we om naar de verkiezingsmodus, maar voorlopig maken we ons in Nederland vooral druk over de zorg, de moeizame kabinetsformatie, een geflipte dansleraar die teveel aandacht krijgt en voetbalcompetities waar de ongekende salarisgekte steeds gekker wordt en de miljoenen om de oren vliegen. Aan de andere kant staat de wereld letterlijk in brand. Je wieg zal maar in Kaboel hebben gestaan en je verkeert in constante staat van onzekerheid en onveiligheid. Zo erg dat je je vastklampt aan een vertrekkend vliegtuig op weg naar betere oorden. Nederland is daar één van!

Ed Meester
Fractievoorzitter CDA Medemblk