12 april 2015

Drugs, ...en jij?

Kun je erover praten? Waarom denk jij dat iemand drugs gaat gebruiken? Wat vind jij belangrijk bij de voorlichting?

CDA heeft, samen met D66 en Progressief West-Friesland eind 2014 een initiatiefvoorstel ingediend dat raadsbreed is aangenomen. Samen met deze partijen én VVD Medemblik en Gemeente Belangen hebben wij ons ingespannen om zo veel mogelijk meningen van jongeren over drugs te verzamelen. Donderdag 9 april is een up-date voorgelegd aan de commissie Samenleving. Tot nu toe is duidelijk geworden: het moet anders. Gelukkig kan het anders. Nog een paar gesprekken en dan start het vormgeven van een preventieplan waarmee de gemeente vanaf 2016 aan de slag kan.

‘een actieve rol voor de gemeente bij de drank- en drugsproblematiek’ Een van de speerpunten van CDA Medemblik tijdens de gemeenteraadsverkiezingen die we zo snel mogelijk actief hebben opgepakt. Want goed voorbeeld doet…..ing. Tot nu toe is duidelijk geworden: het moet anders. Gelukkig kán het anders. Nog een paar gesprekken en dan start het vormgeven van een preventie plan waarmee de gemeente vanaf 2016 aan de slag kan.

Claudia Selders-Kroezen