19 februari 2015

Jaap Bond gaat voor Zaad!

Vrijdagmiddag  20 februari komt CDA gedeputeerde  Jaap Bond voor een werkbezoek naar het Clusius Lab in Hoorn. Hij zal zich, samen met andere regionale CDA’ers, laten informeren over de activiteiten van het Clusius Lab en de waarde van dit opleidingsaanbod voor de regio West-Friesland. Het CDA geeft prioriteit aan de regionale economie en de agribusiness neemt daarbij een belangrijke plek in.  Vakgerichte en ook hogere opleidingen die aansluiten bij de regionale vraag, moeten de mogelijkheid krijgen om zich in de betreffende regio te vestigen, zegt het CDA in haar verkiezingsprogramma voor de aankomende verkiezingen van Provinciale Staten. Het Clusius Lab is een goed voorbeeld van een opleiding die is ontstaan door het opleidingsaanbod te laten aansluiten bij een gerichte vraag vanuit Seed Valley voor meer specifiek geschoolde laboratorium medewerkers.

De zaadveredelingssector en toeleveranciers zijn vaste partners van het Clusius Lab en om die reden zullen ook vertegenwoordigers  van de stichting Seed Valley en van de GreenPort Noord Holland Noord, aanwezig zijn en een bijdrage leveren.

Na het bezoek aan het Clusius Lab, zal Jaap Bond zich laten bijpraten over de huidige stand van zaken van de verdubbeling van de Westfrisiaweg bij het bezoekerscentrum van de N23 in Zwaag.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Heleen Keur – kandidaat nr. 3 voor de Provinciale Staten van Noord-Holland (06 27173366)