14 december 2017

Op bezoek bij Simon Loos

Op bezoek bij Simon Loos: Peter Bakker heet ons op de koudste vrijdagmiddag van december van harte welkom. Hij vertelt over de geschiedenis van het familiebedrijf Simon Loos bv, alle activiteiten vandaag de dag, de innovaties en uitdagingen voor de toekomst.

In 1928 begon Simon Loos sr. zijn bedrijf in Spanbroek bij zijn woonhuis met een paar vrachtwagens. Sinds 2000 staat het hoofdkantoor van Simon Loos bij de afslag Wognum in de Gemeente Medemblik aan de A7. Er zijn er nog 30 andere vestigingen en in totaal rijden er 650 trucks en 750 trailers!

Sinds 2009 wordt dit familiebedrijf gerund door kleinzoon- en dochter Simon en Angelique. Het bedrijf biedt logistieke oplossingen voor Transport, Warehouse, Co-packing en Logistieke Consultancy voor bekende merken, zoals AH en Heineken. Dat doen zij zo duurzaam mogelijk en bijvoorbeeld GeluidLoos en 100% positief geladen.

Een van de uitdagingen is het vinden van genoeg chauffeurs. Er is een 2e wervingsactie gestart in de hoop dat die net zo succesvol zal zijn als de vorige: #100dagen100collegas

Na de presentatie leidt Peter ons rond om een indruk te geven van een deel van een loods en het "zenuwcentrum" van het bedrijf: de planafdeling. We sluiten het bezoek af met cadeautjes en gaan door de sneeuw, voorzichtig, naar huis.

Peter Bakker, bedankt voor de boeiende presentatie en gezellige rondleiding.

P.S.
Kijk eens op www.simonloos.nl naar de vlogs - 2 van onze CDA-ers hebben zich al aangemeld ;)