18 juni 2016

Praten met jongeren en niet over hen.

Praten mét jongeren en niet óver hen. Dat is het uitgangspunt van de Gemeente Medemblik en hier moet meer aandacht voor zijn, juist bij de regionaal georganiseerde preventie.

Ondanks het feit dat onze aanpak in Medemblik -een ‪#‎goedgesprek‬ aangaan met jongeren- positief werd ontvangen, is in de uitgangspunten van de kadernota 'In control of alcohol en drugs 2016-2020' niets terug te vinden van alle aangedragen suggesties. Er zijn wel toezeggingen gedaan door onze wethouder maar de regio omvat maar liefst 17 gemeenten!

Die toezeggingen willen wij kracht bijzetten en daarom hebben we donderdag 9 juni jl. een motie ingediend. Wij stellen daarin voor om de meningen van onze jongeren en de ideeën die zij hebben aangedragen te gebruiken als basis voor de regio. Het is tijd om effectief aan de slag te gaan!

Ons voorstel is ook getekend door D66, GB en PWF waarmee we in dit dossier steeds zijn opgetrokken. Het is vrijwel raadsbreed aangenomen en wordt nu doorgegeven aan de andere Westfriese gemeenten waarmee wij een subregio vormen; Gemeente Hoorn, Gemeente Enkhuizen, Koggenland, Drechterland, Opmeer en Stedebroec.

Namens de CDA fractie
Claudia Selders-Kroezen