30 april 2022

Zaaizaden over!

We hebben wat ruim gerekend en kwamen nee/nee stickers tegen, dus hebben we campagnezakjes met zaden van eetbare bloemen over. Die krijgen een mooie bestemming.

Vandaag deel 1. Saskia en Claudia zijn even op bezoek geweest bij Lodge 61 in Medemblik om een paar honderd zakjes weg te geven. Binnenkort gaan de zaden de grond in en over een paar maanden worden de planten verwerkt tot producten en verkocht in de streekmarkt. Net als producten van de vruchten uit het voedselbos bijvoorbeeld. Dit is onderdeel van de dagbesteding van de deelnemers van de zorgboerderij (Landzijde) en past ook helemaal bij het circulaire beleid (Green Key Goud keurmerk).

Op deze natuurcamping kun je het hele jaar door genieten van de natuur. Vanuit bijv. een ecolodge, safaritent of een rusthuisje zonder elektra. En… we troffen een onverwacht extraatje; er is een prachtige trouwzaal!

Zodra onze bloemen bloeien krijgen we foto’s toegestuurd. Inge, bedankt voor het doorgeven van een paar aandachtspuntjes en voor de rondleiding, over de camping, door de tuin, kas, dagbesteding, trouwzaal, lodges en streekmarkt. www.lodge61.nl