15 november 2015

Zorgelijk of Zorgeloos? Terugblik CDA thema -avond 2 november.

Zorgelijk of Zorgeloos was een succesvolle CDA thema-avond in Andijk. Zorgeloos blijkt u voorlopig niet te zijn. Er zijn veel vragen gesteld, ervaringen gedeeld en antwoorden gegeven. Nieuwe veranderingen zullen zorgvuldig genomen worden, aldus wethouder Harry Nederpelt. Maatwerk blijft waar mogelijk. Tweede Kamerlid Pieter Heerma gaf inzicht in de landelijke CDA standpunten over de Jeugdwet & WMO en een heldere toelichting over de Participatiewet. Er wordt gewerkt aan het vrijmaken van extra geld voor bijvoorbeeld chronische zorg en PGB. Vanuit de fractie blijkt dat er aandacht geschonken wordt aan heel veel zaken. Zoals de eigen- en ouderbijdrage, eenzaamheid, 18plus zorg, volwasseneducatie en de raakvlakken van zorg & onderwijs.

Van de avond is een verslag gemaakt. Deze kunt u opvragen bij Claudia Selders. Heeft u ook vragen of wilt u alsnog uw ervaringen delen? Neem dan gerust contact op met Claudia (samen met Els van den Bosch commissieleden van ' Samenleving' ).

Claudia Selders-Kroezen, email: [email protected]