Peter Post

Kandidaat

Ik ben Peter Post en woon met Gea sinds 2003 in Uithoorn.

Naast een carrière in het bankwezen ben ik onder meer maatschappelijk actief geweest als afdelingsbestuurslid van de vakbond VKBV, voorzitter van de Ondernemingsraad IDM Bank, bestuursvoorzitter van de PC basisschool De Hoeksteen in Landsmeer, jeugdbestuurslid en scheidsrechter van de voetbalvereniging Purmerland en laatst als voorzitter van de Watersportvereniging Amstelveen….. en dan nu nummer 5 op de kieslijst van het CDA Uithoorn voor de Gemeenteraadsverkiezingen van 21 maart 2018.

Uithoorn is voor mij een dorp waar ik me thuis voel. Soms denk ik wel eens dat wij te weinig trots op ons dorp zijn en dat is nergens voor nodig! Om Uithoorn leefbaar te houden en toekomstbestendig te maken, moeten we stappen blijven zetten op het terrein van huisvesting, verbindingen, veiligheid, onderwijs, sport, milieu, zorg voor elkaar, werkgelegenheid, participatie en de betaalbaarheid hiervan, onderwerpen waar het CDA voor staan. In ons verkiezingsprogramma kunt u de details lezen.

Met name voel ik me aangesproken door het uitgangspunt “rentmeesterschap”. ’Voor mij is de zorg om ons klimaat een belangrijk speerpunt, niet alleen voor onszelf maar ook voor onze toekomstige generaties. De situatie in Groningen en dientengevolge afnemende aardgasvoorraad en stijgende energieprijzen noodzaken ons tot toekomstvisie en maatregelen. Het niet meer gebruiken van aardgas in onze woningen gaat daar ook bij horen. We zullen alles uit de kast moeten halen om dat ook daadwerkelijk te realiseren, ook in Uithoorn. Bij het CDA staat "Betaalbaar Gasloos" hoog op de agenda.

We hebben een mooi dorp en ik wil graag meehelpen om Uithoorn nu en in de toekomst een fijn, veilig en mooi dorp te laten zijn en blijven. Een dorp waar we trots op kunnen zijn. Een dorp waar elke inwoner meedoet en met plezier kan wonen, werken en ontspannen.