30 november 2012

Antwoorden vragen Bekink-brief over Demmink

Helaas staan de antwoorden, 2 dagen na het antwoord aan de Kamer niet op de site van het ministerie van buitenlandse zaken (terwijl de antwoorden van gisteren er al wel op staan)

Hierbij zet ik ze dan maar zelf on line.

De antwoorden zijn in zover opvallend dat het zogenaamde grondige onderzoek dat gedaan is, een oriënterend feitenonderzoek is (dat ik niet kan terugvinden als juridische vorm in het wetboek van strafvordering). Hierbij kunnen dus hooguit mensen gehoord worden (kennelijk niet onder ede?) en er kunnen geen bijzondere opsporingsmethoden ingezet worden.dit heeft men in de VS verkocht als een "thorough investigation" ofwel een grondig onderzoek.

Verder is het uiterst merkwaardig dat het bewijs dat JD niet in Turkije geweest is nu veranderd is dat er in het oriënterend feitenonderzoek geen bewijs gevonden is dat hij er wel geweest is.