21 september 2020

CDA sluit serie bedrijfsbezoeken af bij Habovo Groep en Postuma AGF

Habovo Groep en Postuma AGF hebben vrijdag 11 september bezoek gehad van wethouder Meijering en een aantal gemeenteraadsleden en bestuursleden van CDA Kampen. De gesprekken bij de twee bedrijven vormden de afsluiting van de cyclus werkbezoeken die het CDA aflegde ter voorbereiding op de aanstaande discussie in de gemeenteraad over het revitaliseren of uitbreiden van industrieterreinen en havenfaciliteiten. Eind augustus ging het CDA al langs bij Van der Sluis Technische Bedrijven, Liprovit en Graansloot.

Fractievoorzitter Jan Marskamp kan tevreden terugblikken op de serie werkbezoeken die CDA Kampen de afgelopen weken heeft afgelegd. “Het is een goede keus geweest om ter voorbereiding op de discussie in de gemeenteraad bij verschillende bedrijven uit Kampen en IJsselmuiden langs te gaan. Zij hebben hun heldere visie op de eventuele uitbreiding en/of revitalisering van bedrijventerreinen en havenfaciliteiten met ons gedeeld. Dit heeft onze fractie absoluut geholpen.”

Tijdens de ontmoetingen met de verschillende bedrijven werd onder ander gesproken over het belang van (familie)bedrijven en werkgelegenheid voor de gemeenschap, het groeipotentieel van de huidige bedrijven binnen de gemeente Kampen en de rol van de IJssel en de N50. “Onze fractie is nu goed voorbereid op de besluitvorming over de revitalisering en uitbreiding van industrieterreinen en havenfaciliteiten”, aldus Marskamp.

Foto: W.M. Medendorp