Minister van Defensie Ank Bijleveld en CDA-Kamerlid Hilde Palland brengen maandag 15 februari een bezoek aan Thales.

Thales Nederland is het grootste defensiebedrijf en produceert geavanceerde radar- en infraroodapparatuur. In samenwerking met Damen Naval wordt momenteel gewerkt aan levering en integratie van nieuwe technologie in marine-fregatten. ‘’Deze geavanceerde technologieën dragen bij aan een moderne krijgsmacht’’, vindt minister Bijleveld. Dit is één van de redenen dat zij, samen met CDA-Kamerlid Hilde Palland en gedeputeerde Eddy van Hijum op bezoek gaan bij Thales in Hengelo.

‘’We moeten de schouders onder een krachtig economisch herstel zetten’’, vindt Hilde Palland. ‘’Niet voor niets willen we investeren in nieuwe banen, kennis en innovatie in de regio.’’ Volgens Palland is Thales onmisbaar voor de regionale werkgelegenheid. ‘’Bedrijven zoals Thales versterken de internationale uitstraling van onze economie en fungeren als aanjager voor veel innovatieve MKB-bedrijven’’. Palland vindt dat we de nationale binding moeten versterken en een goed vestigingsklimaat voor deze bedrijven behouden.

Werkbezoek
Het werkbezoek vindt volgens de geldende coronaregels plaats op maandag 15 februari in Hengelo. Daar gaan Bijleveld en Palland met o.a. Gerben Edelijn (CEO Thales) en Hein van Ameijden (directeur Damen Naval) in gesprek.