Zoek jij een mentor?

Ga je na de verkiezingen voor het eerst aan de slag als raadslid, wethouder of fractievoorzitter? Er komt dan veel op je af. De Bestuurdersvereniging biedt, in samenwerking met de provinciale HRM-commissies en het Steenkamp Instituut, de mogelijkheid om begeleiding te krijgen van een mentor. Een mentor kan ook interessant voor je zijn als je alweer een poosje aan de slag bent in je nieuwe rol, maar toch met de nodige vragen rondloopt.

Hoe werkt het?
We hebben een pool van ervaren (lokale) CDA-politici klaar staan die jou kunnen helpen om snel je draai te vinden in je nieuwe functie. Deze mentoren zijn vertrouwenspersonen waar je als starter terecht kan met al je (vakinhoudelijke) vragen over je werk of over je functioneren in je nieuwe rol. Een mentor komt niet uit de fractie waar je zelf deel vanuit maakt: je wordt gekoppeld aan een mentor uit een andere gemeente, provincie of waterschap dan waarin je zelf actief bent. Dit doen we bewust: de mentor houdt hierdoor meer afstand van jouw werk en is daardoor beter in staat om jou in je kracht te zetten.

Wanneer je een mentor aanvraagt krijg je ook toegang tot de 'Online Toolbox voor de mentee'. In deze toolbox vind je tips, verwijzingen naar interessante websites, literatuur en hand-outs die je goed kunt gebruiken in je werk als startend CDA-politicus of -bestuurder.

Mentor aanvragen?
Stuur een mail naar [email protected] en geef daarin aan wat je wensen zijn en je naam, functie en contactgegevens. We nemen dan zo spoedig mogelijk contact met je op.

Wil je eerst meer informatie? Daarvoor kun je terecht bij Krista Blom van het Steenkamp Instituut, tel. 070-3424886 of per e-mail: [email protected]

Klankbord nodig?