Omschrijving

Voor politici zijn sociale media handig om hun boodschap te verspreiden en om te communiceren met (potentiële) kiezers. Maar hoe kun je dat als CDA-politicus nu het beste aanpakken? Wat kun je allemaal met sociale media en wat zijn de beperkingen? Hoe zet je social media strategisch? Deze vragen staan centraal in de online cursus.

Doel & Doelgroep

Doel

CDA'ers meer bewust maken van de mogelijkheden die er zijn met social media en hen leren deze op een weldoordachte manier in te zetten voor communicatie met de achterban.

Doelgroep

CDA'ers die al wel actief zijn op social media maar daar meer bewust mee willen gaan werken.

Inhoud

• hoe je een goede communicatiestrategie maakt, waarbij specifiek wordt ingezoomd op de rol van social media;
  • welke denkstappen je moet doorlopen om social mediaplatforms strategisch in te kunnen zetten;
  • wat de kansen en bedreigingen zijn bij de inzet van social media;
  • wat de belangrijkste functies van Facebook, Twitter en LinkedIn zijn en hoe ze werken;
  • welke andere populaire social media er zijn;
  • hoe je met behulp van tools planmatig een fundament kun leggen op de belangrijkste social media;
  • de 'cijfers' achter de social mediaplatforms: welke stijgen in populariteit, welke nemen in populariteit af, hoe zetten andere politieke partijen social mediaplatforms in?;
  • het continu veranderende social medialandschap en hoe dit mogelijk van invloed kan zijn op jouw social mediastrategie.

Werkvormen & Opzet

Een online cursus waarbij de cursist afwisselend teksten leest en (animatie)video’s bestudeert. De cursist sluit de cursus af met het maken van een kennistoets. Bij een voldoende score voor deze toets ontvangt de cursist een certificaat.

Prijs

Tijdsduur

Deze cursus kan geheel zelfstandig en in eigen tempo online doorlopen worden. Het doorlopen van de module zal circa 2 tot 4 uur duren.

Deze module kun je los volgen, of als onderdeel van de Steenkamp Leergang. Wil je alle 12 modules volgen en het certificaat Steenkamp Leergang behalen? Meld je dan aan bij het Portaal Steenkamp Leergang. Via dit portaal krijg je toegang tot de twaalf modules waaruit de leergang is opgebouwd. Je bepaalt zelf op welk moment je een module volgt en je betaalt per module. Het portaal registreert je vorderingen (behaalde modules).