13 juli 2023

College sluit intentie overeenkomst Spoorzone

Deze week heeft het College een persbericht uitgegeven waarin staat dat een intentie overeenkomst is getekend tussen de Gemeente en projectontwikkelaars. In deze overeenkomst wordt de intentie uitgesproken om de Timpe (onderdeel van de Spoorzone) te gaan herontwikkelen met woningbouw. Het is de bedoeling dat de Gemeenteraad in de Raadsvergadering van September twee varianten krijgt voorgelegd, waartussen een keuze moet worden gemaakt. Wat het CDA betreft is het van belang dat er straks ook daadwerkelijk iets te kiezen valt, en de beide varianten dus wezenlijk van elkaar zullen verschillen, en rekening houden met de uitkomsten van het participatieproces. (zie: https://www.cda.nl/utrecht/de-bilt/actueel/nieuws/uitkomst-participatie-spoorzone)

Het CDA heeft daarom de volgende vragen gesteld aan het College:

• Hoe worden de uitkomsten van Ronde 1 van het participatie proces meegenomen in de twee varianten die nu worden uitgewerkt?
  • Op welke vlakken zullen de twee varianten van elkaar verschillen? Bijvoorbeeld in aantal te realiseren woningen, verschillende parkeernorm, andere aanvullende functies in het gebied, verschil in architectonische uitwerking en beeldkwaliteitsplan, etc.
  • Is er voor de Raad nog mogelijkheid om aan te geven op welke vlakken zij graag differentiatie in de beide varianten zou zien?

De inzet van het CDA hierbij is helder: wij zijn voor woningbouw in de Spoorzone, maar het moet passen binnen de draagkracht van omliggende wijken (denk aan verkeersdrukte, parkeernormen, schoolvoorzieningen, etc). Daar zullen wij de beide varianten dan ook scherp op toetsen!

meer info over de intentie overeenkomst: https://doemeedebilt.nl/spoorzone/nieuws+spoorzone+bilthoven/2511400.aspx?t=De-Bilt-sluit-intentieovereenkomst-over-woningbouwontwikkeling-in-Spoorzone-de-Timpe