01 oktober 2023

Nieuwe kinderburgermeester Gemeente De Bilt-Maartensdijk

Donderdag 28 september 2023 is tijdens de raadsvergadering afscheid genomen van onze kinderburgemeester van het afgelopen jaar, te weten Renske Iseger. Zij heeft een jaar lang de ambtsketting van de kinderburgemeester mogen dragen en heeft haar ambt uitgeoefend met het thema muziek.

Tijdens de betreffende raadsvergadering heeft zij haar ambtsketting mogen overdragen aan Floris Janssen uit Maartensdijk die daarop als de nieuwe kinderburgemeester door burgemeester Potters werd geïnstalleerd.

Het thema van Floris is armoede bij kinderen en hij gaf daarbij aan onder andere een bezoek aan de voedselbank in te plannen en vroeg tevens aandacht voor kinderen waar armoede impact heeft op hun leefsituatie. Ieder kind zou tijdens een verjaardag een cadeau moeten kunnen krijgen, of met Sinterklaas en tijdens kerst. Ook het lid zijn van een vereniging of 3x per dag een goede maaltijd moet daarbij gewoon kunnen zijn.

Het CDA dankt Renske voor het afgelopen jaar en wenst Floris heel veel succes met zijn belangrijke en eervolle taak.