Samen genieten: de optelsom van alle pijlers in ons programma. En er valt heel veel te genieten in Oudewater. De combinatie van onze historische stad met het omliggende open buitengebied met daarin onze dorpen Hekendorp en Papekop maakt ons uniek. Dat unieke trekt veel belangstelling in de vorm van recreatie en toerisme.

Oudewater heeft een prachtige historische geschiedenis. Mede dankzij onze eigen Geschiedkundige Vereniging kunnen we daar allemaal over meepraten. De Heksenwaag, het Touwmuseum, het Stadsmuseum, het stadhuis, de Prinsessenboerderij, de Goejanverwellesluis: noem maar op! Loop je vanzelf ook langs die prachtige panden in de binnenstad! En vergeet natuurlijk ons prachtige (agrarische) buitengebied niet met al zijn nieuwe, eigentijdse initiatieven om bezoekers aan zich te binden.

Ook in cultureel opzicht biedt onze gemeente veel aan onze inwoners. Particuliere initiatieven en professionele culturele instellingen geven kleur aan onze samenleving. Hier is geen ruimte voor versobering!

Samen genieten doe je niet alleen in de omliggende polders, op een terrasje op de Markt, in de monumentale St.Michaelskerk of in de speeltuin van Hekendorp. Maar ook bij de vele (sport)verenigingen die Oudewater rijk is.

Meedoen aan sport staat niet op zichzelf. Verenigingen verbinden inwoners, leggen belangrijke verbindingen met het onderwijs en het sociaal domein en leveren een bijdrage aan de leefbaarheid van Oudewater. Het CDA Oudewater staat hiervoor. Sportverenigingen krijgen in toenemende mate een maatschappelijke rol bij de aanpak van sociale problemen en het bevorderen van de gezondheid. Dat verdient ondersteuning en het CDA Oudewater zet zich hiervoor in.

We zullen als CDA Oudewater ons blijven inzetten op ondersteuning van het vele vrijwilligerswerk door onnodige regels voor de vrijwilligers en sportverenigingen te schrappen.

En …. we zijn trots op de diverse culturele activiteiten die worden georganiseerd door heel veel culturele organisaties. Activiteiten die ook vaak voor en door kinderen worden georganiseerd.

Dat verdient blijvende steun. Samen genieten: dat is toch eigenlijk het beste voornemen dat je in de politiek kan uitspreken? Nou dan…kies daarom voor het CDA Oudewater!

Daarom:

• maken we ons sterk voor een verdere uitwerking van het lokale sportakkoord met hulp van de buurtsportcoaches voor de lange termijn;
  • blijven we ons sterk maken voor het realiseren van een multifunctionele- open lucht -zwemvoorziening die betaalbaar is voor onze gemeente en alle inwoners;
  • willen we dat er een sportpas wordt ontwikkeld voor kinderen op de basisscholen waarmee ieder kind met korting kan deelnemen aan de bestaande sportfaciliteiten;
  • gaan wij alles in het werk stellen om het aantal fiets- en wandelroutes in ons prachtige buitengebied verder uit te breiden;
  • gaan we stimuleren dat er in ons buitengebied meer recreatieve mogelijkheden kunnen komen.