21 oktober 2020

Atletiekbaan Amaliapark gered

“Nieuw leven voor atletiekbaan die vorig jaar nog dicht moest”, kopte het AD vandaag. Het CDA is blij dat de atletiekbaan in het Amaliapark niet alleen wordt opgeknapt, maar ook wordt uitgebreid met nieuwe sportvoorzieningen.

Vorig jaar zag het college geen financiële ruimte en dreigde de baan te worden gesloten. Sander van Waveren, fractievoorzitter van het CDA in Utrecht, nam het voortouw in de gemeenteraad om de baan te redden. Uit het AD:

CDA-fractievoorzitter Sander van Waveren, die in de gemeenteraad het voortouw nam om de atletiekbaan in het Amaliapark te redden, is blij met het plan van aanpak van het college. ,,Het gaat verder dan alleen het renoveren van de toplaag.’’ Van Waveren zegt nooit hebben begrepen waarom het college destijds weigerde 65.000 euro uit trekken voor de renovatie. ,,Op de sportbegroting is dat een klein bedrag. Maar door de bezuiniging dreigden veel sporters te worden geraakt.’’

Lees het hele artikel hier!