09 maart 2017

CDA blij met groen licht voor NPD-strook Overvecht

Het CDA is blij met de definitieve herontwikkeling van de NPD-strook in de wijk Overvecht. Het CDA heeft zich lange tijd actief ingezet voor een nieuwe inrichting van deze locatie. Door dit plan ontstaat een divers woonaanbod, een vernieuwde openbare ruimte en een aantrekkelijker winkelgebied.

Het stedelijk programma van eisen voor de NPD-strook is vandaag vastgesteld bij de raadsvergadering. De NPD-strook wordt een divers woongebied waar appartementen komen voor starters, senioren en studenten. Daarnaast komt op de begane grond ruimte voor (sport) voorzieningen en horeca.

Meer levendigheid en leefbaarheid

Het CDA vindt dit project een goede ontwikkeling wat Overvecht leefbaarder maakt door het diverse woningaanbod en de ruimte voor kleine bedrijvigheid. CDA Utrecht zet zich al langere tijd in voor meer horeca in de wijk en steunt mede daarom dit initiatief van harte. Ook de combinatie van starters, studenten en senioren maakt het gebied rond Shoppingcenter Overvecht levendiger.

Bert-Jan Brussaard (CDA): “Horeca in de wijk, seniorenwoningen en middeldure huurappartementen zijn belangrijk voor levendigheid en een toename van diversiteit in Overvecht.

Lange adem

De gemeente had de oude loodsen 10 jaar geleden aangekocht. In 2014 is het vanwege de economische crisis het project afgeblazen. Het CDA drong meerdere malen bij het college aan om de herontwikkeling van deze locatie door te zetten en vorig jaar is het project weer opgezet.

Integrale aanpak

Het CDA vindt het opknappen van de openbare ruimte en de vernieuwing van het Shoppingcenter Overvecht een goede aanvulling. Door de openbare ruimte mee te nemen wordt de kwaliteit van de omgeving verbeterd. De buitenkant van de winkels aan de Seinedreef worden ook opgeknapt. Het CDA vindt het positief dat niet alleen naar de NPD-strook wordt gekeken, maar de omgeving ook wordt meegenomen.

Brussaard (CDA): “Het CDA is blij met de integrale aanpak van de NPD-strook én de omgeving van het winkelcentrum. Dit is belangrijk voor een aantrekkelijke woon- en winkelomgeving.”