27 juni 2016

CDA-fracties bezoeken Utrecht Science Park

De fracties van het CDA uit drie aangrenzende gemeenten zijn op de Uithof op werkbezoek geweest om te spreken over regionale samenwerking rond het Utrecht Science Park. Voor Utrecht, Zeist en De Bilt is het Science Park een belangrijke plek op het gebied van de werkgelegenheid en het ondernemersklimaat. Vanuit de drie de gemeenten reizen dagelijks duizenden studenten én werknemers naar de Uithof.

Het CDA wil daarom dat Utrecht en omliggende gemeenten gezamenlijk op trekken om het Science Park verder te ontwikkelen en voor de randvoorwaarden te zorgen dat nieuwe bedrijven zich vestigen en kunnen doorgroeien.

Sander van Waveren (fractievoorzitter CDA Utrecht): “Gemeentegrenzen moeten geen belemmering zijn als het Science Park verder door willen laten ontwikkelen. We moeten daarom samen optrekken om te zorgen dat het gebied bereikbaar blijft, dat er voldoende woningen zijn voor nieuwe werknemers en dat bedrijven er goed opgeleid personeel kunnen vinden.”

De CDA-fracties uit de drie gemeenten zullen de komende tijd verder samen optrekken om te zorgen voor een samenhangend beleid voor het Science Park.