10 november 2020

CDA Utrecht feliciteert Sharon Dijksma!

De nieuwe burgemeester van Utrecht is bekend! Vanavond stemde de gemeenteraad voor Sharon Dijksma als opvolger van Jan van Zanen. Wij als CDA Utrecht zijn blij met deze keus en kijken ernaar uit om met haar samen te werken.

Dijksma heeft een pittige procedure doorstaan: 27 mensen hebben in eerste instantie gesolliciteerd naar de functie van burgemeester. Commissaris van de koning Hans Oosters heeft daarvan een selectie doorgestuurd naar de vertrouwenscommissie, bestaande uit een aantal gemeenteraadsraadsleden. Deze commissie voerde gesprekken met de overgebleven kandidaten, waarvan er twee overbleven. Deze twee kandidaten zijn vanavond aan de raad voorgelegd, en zij maakte de keuze voor Dijksma.

Als oud-Kamerlid, -staatssecretaris en wethouder neemt Sharon Dijksma de nodige politieke en bestuurlijke ervaring mee. Wij hebben dan ook alle vertrouwen in haar capaciteiten! Het is nu aan de ministerraad om de benoeming van de Kroon definitief te maken.

Aan Sharon Dijksma: Gefeliciteerd, succes, en tot snel op het Stadhuis!