14 december 2017

Geef garageboxcontroles een passend vervolg

De CDA-fractie is blij met de grote actie waarbij eerder deze week vele garageboxen zijn gecontroleerd. Er is ingegrepen om criminaliteit, onveiligheid en overlast aan te pakken. Een passend vervolg is nu nodig volgens het CDA.

Tijdens het vragenuurtje in de gemeenteraad benadrukte fractievoorzitter Sander van Waveren dat de overtreders vervolgd en bestraft moeten worden. Het CDA vroeg daarom om informatie over gevolgen voor de overtreders. Het college belooft om in het eerste kwartaal van 2018 de gemeenteraad hierover op de hoogte te brengen. Daarnaast riep het CDA het college op om andere garageboxen ook te controleren en om particuliere eigenaren van garageboxen actief te informeren over wat mag en wat niet.

Sander van Waveren (CDA): ‘Het is goed dat er is ingegrepen door de politie aan de Faustdreef. Nu blijkt dat er sprake is van zo veel criminele acties in de garageboxen, moeten we zorgen dat de actie een vervolg krijgt. Door criminaliteit keihard aan te pakken, zorgen we voor een veiligere stad met minder overlast.’